måndag 10 december 2012

Snöig söndag i advent

.... så kom då snön även till oss här nere i söder. Det tas alltid emot med blandade känslor i alla fall av mig.

 
Det blev i alla fall en vacker inramning till den årliga Julmarknaden på Fredriksdals museum...ett evenemang som man inte vill missa. Vackert och fint hanverk, god mat och julmysstämmning. 
 
 


 
Vackra arrangemang med vintermotiv i den fina gamla herrgården.
 
 
 
Hemma har jag som tur är fått upp adventsstjärnor.........
 
 
.......bakat lussebullar av dansk modell till Luciafirandet om några dagar.
 
 
Så mycket snö det kom....tur att det var lördag-söndag så man kunde hålla sig hemomkring. Lite småmysigt är det i alla fall.......
 
 
........men jag kan inte hjälpa att när jag hittade denna bild från i somras så längtar jag jättemycket dit!!!
 
 
Ha en skön adventsvecka och Lucia!

6 kommentarer:

Lotta sa...

Så många vackra och stämningsfulla bilder, julbocken som står på riset är ju bara så fin för att inte tala om dina lussebullar, jag har aldrig sett den formen men tycker de var jätte4 fina!
Ha en bra luciavecka, själv ska jag agera pepparkaksgubbe :-)

Berit sa...

Verkar ha varit en supermysig julmarknad.
Ha en underbar dag!!

Helens trädgård sa...

En mysig och inspirerande julmarknad.

Vilka vackra lussebullar du har bakat. Dom ser dessutom jättesmarriga ut :=)

Ja, då snön ligger som ett vitt puder över hela trädgården och dess växter är det vackert men....Nog längtar jag tills allt är grönt igen.

Önskar dig en fin dag!

Willy sa...

Hej, lovely Julbock. Do you mind if I use the photo on my blog for a Julbock article?
Have a nice day,

Lotta 8`) sa...

Det är ju bara så mysigt med julmarknader! Jag måste bara ta mig till botaniska här i stan, där är en utställning av Hannu, så jag oxå får en dos av julstämning. Visst är det fint med snön, hellre det än allt regn vi brukar få, tror det var många år sedan vi hade vinter så här tidigt. Ha det gott ♥

samson sa...

Den formen på Lussebullar var ny för mej
vist är det vackert med snö men jag håller med dej om att det är sommaren man längtar till
ha det så bra
maggan